Prvé narušenie ...
Pár mesiacov dozadu ešte stavali most pre severný obchvat Bystrice. Pred staveniskom sa dva pruhy zbiehali do ľavého. klasické obmedzenie pri stavbách. Na takéto situácie pozná vyhláška ľudovo povedané zipsovanie áut. Bystričania si to vysvetlili po svojom. V ľavom pruhu ktorý pokračoval ďalej sa tvorili kilometrové kolóny, kým pravý ostával poväčšinou prázdny.
Ale skutočná čerešnička na torte nastala keď nebystričan chcel prejsť v pravom pruhu. Tak ako je to zvykom na celom Slovensku. To sa hneď ozvalo trúbenie a dobráci bystričania hneď zaradili svoje autá cez dva pruhy, čím vlastne obmedzovali plynulosť cestnej premávky.
Most je hotový a po pár dňoch doslova brutálnych situácií keď otvorili oba pruhy sa našťastie situácia upokojila.
Druhé narušenie ...
Denne prechádzam križovatku Hušták smerom od Brezna na Zvolen. Po prejdení križovatky z mosta sa cesta samostatný pruhom na pravej strane pripája k dvom pruhom od Donovalov. beža križovatka, asi po 200 metroch je výjazd z pumpy OMV a zo sídliska Radvaň.
A opať šoféri. Domáci, ktorí vychádzajú z pumpy alebo zo sídliska, ostávajú stáť , lebo v pravom pruhu ide šnúra áut. Asi neprekvapím tvrdením, že dva pravé pruhy sú prázdne. Hoci by stačil pohyb malíčkom na smerovku a preradiť sa. A tak využívame tretinu cesty a čakáme. A to len preto že nie sme ochotný uvoľniť pruh a následne sa neskôr zaradiť.
Tretie ... náprava ...
Hreje ma pri srdci to že kdekoľvek na Slovensku jazdím nachádzam viac a viac ohľaduplnosti. Až na pár výnimiek všade vidím ako sa pred výjazdom pravý pruh vyprázdňuje, aby mohli auta z vedľajšej cesty plynulejšie vychádzať, ako stačí dať smerovku mám sa kam preradiť. A že toto začína presakovať aj do prekrásnej Banskej Bystrice vidím na niekoľkých šoféroch. Verím že trochu našej ľudskosti vezmeme zo sebou za volant.
A som presvedčený, že mi nik nenaruší moju vieru v neexistenciu pojmu "Krepá Bystrica".
PS: Pojem "krepý" si nechám len pre určitých jedincov.