reklama

Bystrica "krepá" nebude ... dúfam

Pojem krepý, ak ho niekto pozná, sa vzťahuje výhradne na Banskú Bystricu a okolie. Všeobecne sa tým zjemňuje pojem hlúpy, alebo nemožný. (čo nám povie slovník). Hoci som v okolí Banskej Bystrice vyrastal a dodnes žijem, nikdy som sa nestotožnil so spojením "Krepá Bystrica". Vždy som to spájal len s pár jedincami. Skúsenosti v aute za posledné obdobie mi však skalopevné presvedčenie značne narúšajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Prvé narušenie ...

Pár mesiacov dozadu ešte stavali most pre severný obchvat Bystrice. Pred staveniskom sa dva pruhy zbiehali do ľavého. klasické obmedzenie pri stavbách. Na takéto situácie pozná vyhláška ľudovo povedané zipsovanie áut. Bystričania si to vysvetlili po svojom. V ľavom pruhu ktorý pokračoval ďalej sa tvorili kilometrové kolóny, kým pravý ostával poväčšinou prázdny.

Ale skutočná čerešnička na torte nastala keď nebystričan chcel prejsť v pravom pruhu. Tak ako je to zvykom na celom Slovensku. To sa hneď ozvalo trúbenie a dobráci bystričania hneď zaradili svoje autá cez dva pruhy, čím vlastne obmedzovali plynulosť cestnej premávky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Most je hotový a po pár dňoch doslova brutálnych situácií keď otvorili oba pruhy sa našťastie situácia upokojila.

Druhé narušenie ...

Denne prechádzam križovatku Hušták smerom od Brezna na Zvolen. Po prejdení križovatky z mosta sa cesta samostatný pruhom na pravej strane pripája k dvom pruhom od Donovalov. beža križovatka, asi po 200 metroch je výjazd z pumpy OMV a zo sídliska Radvaň.

A opať šoféri. Domáci, ktorí vychádzajú z pumpy alebo zo sídliska, ostávajú stáť , lebo v pravom pruhu ide šnúra áut. Asi neprekvapím tvrdením, že dva pravé pruhy sú prázdne. Hoci by stačil pohyb malíčkom na smerovku a preradiť sa. A tak využívame tretinu cesty a čakáme. A to len preto že nie sme ochotný uvoľniť pruh a následne sa neskôr zaradiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tretie ... náprava ...

Hreje ma pri srdci to že kdekoľvek na Slovensku jazdím nachádzam viac a viac ohľaduplnosti. Až na pár výnimiek všade vidím ako sa pred výjazdom pravý pruh vyprázdňuje, aby mohli auta z vedľajšej cesty plynulejšie vychádzať, ako stačí dať smerovku mám sa kam preradiť. A že toto začína presakovať aj do prekrásnej Banskej Bystrice vidím na niekoľkých šoféroch. Verím že trochu našej ľudskosti vezmeme zo sebou za volant.

A som presvedčený, že mi nik nenaruší moju vieru v neexistenciu pojmu "Krepá Bystrica".

PS: Pojem "krepý" si nechám len pre určitých jedincov.

Milan Hrk

Milan Hrk

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som sebec. Venujem sa svojmu životu, lebo len tak dokážem dať ľudom okolo mňa lásku a porozumenie, maximum zo seba. Zoznam autorových rubrík:  Veci príjemnéVeci úvahovéVeci zúrivéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu